Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.4.2006, Milan Šurkala, aktualita
Microsoft bojuje proti pirátům a nový systém Windows Vista jim má opět "zatopit". Pokud si koupíte základní verzi Windows Vista Basic nebo budete vlastnit pirátskou kopii, neužijete si nové 3D grafické rozhraní Aero. To bude dostupné pouze...
??? | 18.4.200613:30
Má niekto skúsenosti s inštalovaním Looking glass? Všetko som nainštaloval ale nejde mi to spustiť....Ď.
Odpovědět0  0
XixaoXXX | 18.4.20069:47
proto aby uživatel like moch plnohodnotně využívat PC potřebuje win..a aby je mel musí se smířit s cenou..neexistuje žádná varianta naprosto osekaneho winu za pakatel nýbrž jen dve verze kde ani ten rozdil do dneska nevim ­- měl by být větší výběr verzí například vist..dvě jsou málo a osekávat je určitě co..tím pádem i zlevňovat..a grafika je pěkná.museli udělat něco na co se člověku bude hezky koukat a bude jiný než vzhled xp aby dali důvod některým si ho koupit a nezustavat na xp d==DD.....a že toho PIRÁTI nevyužijí je tak možná růžový sen billa gatese
Odpovědět0  0
kriznik | 18.4.200610:07
no tak pokud se to bude overovat na jejich serverech tak s tim ani pirati uz pak moc nezmuzou, i kdyz mozny je vsechno
Odpovědět0  0
tomashek | 17.4.200617:59
Nevim, jestli tu o tom uz nekdo nepsal, ale looking glass je taky hezky 3D, navic i ke stazeni zdarma, zrejme i pro windows, linux nativne ;­)
http:­/­/www.sun.com­/software­/looking_glass/
Odpovědět0  0
kriznik | 17.4.200620:09
neni 3D jako 3D, pokud to ma pocitat procesor je to k nicemu, na XPckach a 3ghz procesoru dovede rychle presunovani okna zrat 80%, kdyz existuje graficka vrstva tak procesor bezi pro jine ukoly a efekty Xgl bych si ani nechtel predstavit co se spotreby vykonu procesoru tyce :)
Odpovědět0  0
Polas | 15.4.200620:53
Tak to je konec, nebudu si moci v pirátských Vistách zapnout Aero. V tom případě to nemá smysl ani pálit ani stahovat, to už nebude operační systém :­(­((
Odpovědět0  0
šarik (59) | 16.4.200620:06
:­-­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
danny90210 | 17.4.200618:08
Tak to bude mít stejný dopad, jako když děcku zakážete večerníček.
Je vidět co maj v Microsoftu na práci. Raději by se měli věnovat zkvalitnění své práce pacholci.
Odpovědět0  0
kriznik | 17.4.200620:05
no ... pokud jsou informace spravne a jak jsem uz nekde poznamenal bude Aero graficka vrstva, tak si moderni system bez toho nepredstavim a pokud mluvite o tom ze vam to nebude vadit nevite o cem mluvite... doporucuju zkusit si MacOSX nebo Xgl pod openSUSE, pak poznate k cemu je dobra graficka vrstva ­(a je uplne jedno jaky vzhled to bude mit, jde o technologii, ne o to ze to jsou nebo nejsou omalovanky)
Odpovědět0  0
Neonn (8) | 14.4.200619:49
A co skutecne praktickeho to bude umet? Zatim jsem na screenech videl jenom to debilni ­"otaceni nasikmo­" a pruhlednost.

To uz je lepsi XGL a jeho krasne ­"gumova­" okna :­).
Odpovědět0  0
Trekk | 15.4.200613:28
Na XGL nejvic zeru to ze mate ctrynasobne velky desktop roztazeny krasne intuitivne po stranach virtualni kostky, ktera se paradne otaci a pretahuje pres svoji hranu aktualni okno ... tohle je efekt, ktery zaujme zarucene kdekoliv :­-­) ­(u vytrzeni pak zustavaji predevsim useri Windows XP kteri zatim ani netusili ze je mozne v XP pouzit i jiny nez ten omalovankovy vzhled­), takze pokud chcete s pocitacem hazet machry ­(napriklad ve VS studovne­) neni co resit :­-­)­) ­-­- XGL rulez.
Odpovědět0  0
kriznik | 16.4.200613:42
POKUD XGL dostanou funknce a stabilne na uroven graf.vrstvy MacOSx tak to bude opravdu parada, pokud Aero je zamysleno jako graf.vrstva stejna jako MacOSx nebude to mit na hw mimo grafickou kartu vliv. timpadem by mel byt OS sviznejsi. otazkou je jak se s tim MS vyporada. XGL je urcite dobrej pocin a experimentalne jsem si to na SUSE zkompiloval, ovsem kostka opravu neni intuitivni a je naprosto k nicemu, xgl ma ale potencial, zatim demonstrovanej na blbostech ;)
Odpovědět0  0
nightentity | 10.11.200616:07
nesouhlas. ME xgl velmi vyhovuje. Je to nazorne. Driv sem se z plochy prepnul na plochu a byl sem zmaten a vterinku se oriantoval. U krychle sem okamzite ­"in­", protoze mozek si jiz behem nataceni krychle vsimne co ze se to nataci, nehlede na to ze na 3d obektu se to lepe pamatuje nez na pasu ploch.
Odpovědět0  0
XGLLL | 21.4.200610:55
Da se XGL nejak spustit i pod windows XP?
Odpovědět0  0
kriznik | 21.4.200612:15
:­)­)­)­) ... ne, ale muzes si stahnout live verzi linuxu s implementovanym XGL >> http:­/­/kororaa.org­/static.php?page=static060318­-181203
Odpovědět0  0
homesicke | 14.4.200615:43
jj, chtělo by to nějakou basic verzi total bez kravin a vzhledů, prostě jen čistej bezpečnej stabilní windows OS na kterém půjdou programy a hry, kterej by v poho běhal plácnu na 1GHz a 128 ramky, tak za 10 ­- 20 dolarů, ale to je asi utopie
Odpovědět0  0
> JoHnY2 | 14.4.200615:40
O Corporate verzich jsi jeste neslysel, ze?
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 14.4.20069:19
Naivkové! :­-­) Tak do týdne tuhle ochranu prolomí! :­-)
Odpovědět0  0
Bfree (7) | 14.4.200610:00
No jestli to pujde jako u XP tak do mesice je tu crackla novinarska verze, do roka enterprise kde uz to bude funkcni.
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 14.4.200612:25
Haha, to je pravda, moc by me zajimalo jestli by firma o 1000 pocitacich registrovala s kazdou idiotskou instalaci aby se lidi mohli koukat na aero. To by toho MS moc neprodal.
A jak se tu mluvilo o zdrojich, tak si kazdej zkuste sehnat posledni vistu a stahnete si livecd kororaa­(3dcko v linuxu­).
Odpovědět0  0
Marek4454 | 15.4.200610:27
Joo, to XGL v linuxu vypada naprosto skvele. Na my stary sunce s GeForce MX440 to delalo uplna kouzla, a kupodivu se mi to opravdu zdalo i o dost sviznejsi nez puvodni neakcelerovane GNOME.

Jinak komu se nechce stahovat distro Kororaa, je tu i pekne video z ukazkami toho, jak to v XGL chodi ... viz http:­/­/www.freedesktop.org­/~davidr­/xgl­-demo1.xvid.avi
Odpovědět0  0
kriznik | 17.4.200620:19
tak to da snad rozum ne? uberes defakto nejvic prace procesoru, protoze prepocitavani obsahu okna je pak na graficky karte... xgl je rozhodne plus a az to bude implementovano stabilne do nejaky distribuce bude to jasna volba ;­) ted si to uzivam na openSUSE a notasu ­(i v powersave rezimu, kdy bezi procesor na 800mhz se nic netrha ;­))
Odpovědět0  0
GumaD (1) | 14.4.20067:48
Jedná se o další důkaz toho, jak MS dělá soft. Prostě předpokládá, že co uživatel­-to boháč,který si může dovolit 2GB RAMky atd. Různé automatické debility,které zabírají zdroje,z nichž některé jsou ve Woknech natvrdo zapnuté a vypnout nejdou.
S nostalgií vzpomínám na doby, kdy se i MS při psaní OS snažil o maximální využití dostupných zdrojů ­(ačkoliv to zavinil vlastně sám tím,že v nižších verzích DOSu zavedl to,že základ OS smí být pouze v dolních 600 kB­).
Škoda, sním o tom, jak při koupi OS odpovídám na dotaz:­"Chcete MS Windows pro pitomce nebo ty stabilní co spustíte i na 386ce?­"
Odpovědět0  0
Miko | 14.4.20068:24
naprostý souhlas.
Jedna z prvních věcí co vypínám po instalaci XP je jejich fajtajblíkový XP vzhled s obřím křížkem zavření pro slepce a právě tuna tzv. automatiky :)
Odpovědět0  0
Tomáš Hora | 14.4.200610:09
Lepší je tam tohle vůbec neinstalovat, nejlépe to všechno ořezat nLite.


Jinak máte naprostej souhlas, jen magor bude kupovat Visty kvůli grafickejm serepetičkám ­- to ať nechají na nádstavbové utility, ale ať se starají především o bezpečnost ­- protože ta je na úrovni cedníku.
Odpovědět0  0
mor | 22.4.200621:15
Nemůžu souhlasit, vzhled je v poslední době velmi důležitá věc a téměř veškerá ekonomika je na něm založená. Nikdo nehcce mít doma bordel, nikdo nechce pracovat ve škaredém operačním systému.

Jak moc je podařený Luna styl z XP, to už je suběktivní věc, co člověk, to názor. Mi osobně se ta 11 let stará šeď z Win95 už nelíbí.

Bezpečnost je zajisté velmi důležítá ­(o tom není pochyb­) a neměla by se příliš zanedbávat, ale Microsoft si může dovolit rešit jak vzled, tak bezpečnost. A také nemůžu souhlasit s tím, že současné Windows jsou jak cedník. Já osobně používám Windows a už několik let jsem neměl vir. Bezpečnost závisí především na rozumu uživatelů, operační systém může bezpečnosti dopomoci, ale pokud budou počítač ovládat lidé, nemůže ji zaručit.
Odpovědět0  0
Tipi2 | 14.4.20069:52
"Chcete MS Windows pro pitomce nebo ty stabilní co spustíte i na 386ce?­" táto veta hovorí sama za seba. Absolútny súhlas.

Automatika síce niekedy príde vhod, ale 99% prípadoch dokáže neuveriteľne otravovať.

Odpovědět0  0
kokyn1 (93) | 14.4.20067:20
1­) kdyz nejaky pirat bude chtit Aero tak casem najde zpusob jak to obejit... vsechno se da... je to jen otazkou vule a casu.

2­) Souhlasim s tim ze kdyby byli Widle za lepsi penize tak bude uroven piratstvi na minimu. Vidim to v prodejne... kdyby XP Home OEM stali ne temer 3tisice ale treba 1990,­- koupi si je o 50% vice lidi.
Odpovědět0  0
FrantaXX | 14.4.20069:31
3000 je na OEM, ještě osekaných XP Home, příliš. OEM verzi, kterou můžete nainstalovat na svůj jeden počítač, ale změnou počítače ­(resp. základové desky; anebo dokonce jen změnou case, protože na něm musíte mít nalepenou nálepku která nejde bez poškození sundat a nalepit na jiný case, i když střeva zůstanou stejná­), považuji reálnou cenu tak cca 200 ­(slovy dvěstě­) až 500 Kč ­(ale to spíš už za OEM XP Pro­), za kterou bych si je pravděpodobně už jako Home User koupil ­(teď mám sice už 2 roky koupenou OEM XP Pro za 3500, ale to je proto, že jsem špatně pochopil licenční podmínky a navíc jsem to kupoval na živnostňák tak jsem to odečetl do nákladů; ovšem teprvě nedávno jsem pochopil, že pokud upgraduji počítač, tj. změním zákl. desku, procesor, paměti, gr.kartu atd., tak už nejen že na tom nepůjde OEM XP znovu aktivovat, ale dokonce tím skutečně ztrácím licenci, ačkoliv ty staré díly už samozřejmě nebudou dále využívány­). Cenu 2 000 za XP Home a 3 000 za XP Pro ­(jakožto oba nedovyvinuté chybové systémy­) považuji za ještě schůdnou pro varianty, které nyní prodávají jako ne­-OEM verzi ­(se současnou cenou ne o mnoho nižší než 10 000 Kč­). Pirátů by velmi značně ubylo a vydělali by víc ­(nepředpokládám, že cena na výrobu jejich lisovaného orig. instalačního CD přesahuje 100 Kč, i se započítáním nákladů vývoje systému ­- navíc náklady vývoje jsou interní záležitostí výrobce, důležitá při tvorbě je pouze kvalita výsledku, protože málokdo koupí výrobek, který svojí kvalitou nedosahuje své ceny, a náklady vývoje zákazníka nezajímají­). Je to o poptávce a nabídce. Ale Microsoft patrně nezaměstnává příliš chytré ekonomy a raději jde cestou kriminalizace lidí a zakládání příživnických ­(neřkuli zločineckých­) syndikátů typu BSA.
Odpovědět0  0
Boda | 14.4.200611:37
Franto, Franto... Pokud se Ti na nejakem produktu nezda cena, nebo funkcnost, tak ho nekupuj a je to. Ukrast ho ale neni reseni ­(tolik k Tvemu ­"kriminalizovani­" ze strany MS­).

A jak jsi prisel na to, ze MS nezamestnava chytre ekonomy to uz vubec nechapu. Pro Tvoji informaci, jejich zisky jdou do miliard USD. Uplne neschopni asi nebudou.

Zkus sem pro zajimavost napsat, co vyrabis Ty a za kolik to prodavas, at se poucime, jak ma vypadat spravna strategie pri tvorbe prodejnich cen.
Odpovědět0  0
FrantaXX | 14.4.200611:57
Inu, pokud bych měl jako soukromá osoba dát za OS ­(tedy ­"základ­") více než polovinu ceny celého HW ­(pokud se týče levnějších PC­), zvláště pokud jeho kvalita této ceny zdaleka nedosahuje, tak to neudělám a nainstaluju si linux ­(graficky i funkčně srovnatelný, pokud chci skutečně na pc pracovat a ne hrát hry ­- a za OS pouze na hry už vůbec tolik peněz nedám­). Samozřejmě, nemusím to kupovat, to je pravda :­).
Odpovědět0  0
kokyn1 (93) | 16.4.20069:28
zajimalo by me Frantiku esli vis presny rozdil mezi XP Home a Profi... cim se presne lisi... povidej jsem zvedavy...
Rad bych videl cenu XP Home OEM nekde jinde jak jsem psal realne bych videl ze je moznost jit s cenou tesne pod 2k a myslim si ze to je cca takova psychologicka hranice kde se jiz vetsine lidi kupujici si pocitac vyplati si originalni system koupit. Microsoft udelal par chytrych kroku jako bylo napr. omezeni aktualizaci pro neorig. systemy a myslim ze omezena podpora je vetsi zbrani nez vypnuti veci jako Aero. V dnesnim svete plnym spyware a jinych nesmyslu je podpora rekl bych dost na miste ­(je snad jasne ze timto MS tlaci hlavne na firmy aby meli legalni system­).
Co se tyce tvych cen v urovni 200­-500 tak je to nesmysl... Vyvoj SW je pomerne drahy.vytvorit OS trva nekolik let, neni to zrovna sranda.
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 18.4.20066:52
pokud vim, tak jde jen o prihlasovani do domen, a rozsirene moznosti pro tvorbu a pripojeni do siti, to je asi tak cely rozdil, potom jeste 2000,-
Odpovědět0  0
FrantaXX | 18.4.200615:01
1­) k XP Home ­- není přihlašování do domén ­(což doma uživatelům nemusí moc chybět­); jen 2 security levels ­(admin­-user­) ­- to může být pro HomeUsers dostatečné; bezpečnost sdílení ­(každý má plný přístup na sdílená data­) ­- to už může být problém i pro HomeUser, pokud přistupuje na internet, neví to a něco sdílí; není remote desktop ­(což je skoro lepší, neboť to je bezpečnostní riziko­); problematická oprávnění na NTFS ­(sice jsou, ale nejdou explicitně nastavit, problémy při přeinstalaci s UserID ­- to už je problém i pro Home Use­) ­- a několik dalších drobností např. zde http:­/­/www.windowsnetworking.com­/articles_tutorials­/wxpdifs.html
někde jsem nicméně viděl návod jak změnou 2B v jednou souboru na intalačním CD ­(před instalací­) dotyčné věci zapnout ­(ale jak je to s legalitou tohohle postupu nevím nevím ;­-­) ­).
2­) k omezení aktualizací ­- pokud chcete, můžete stahovat např. odtud http:­/­/windowsupdate.62nds.com­/ pouze je pomalejší update ­(­"údajně­" samozřejmě určeno pro aktualizace systému ve kterém si odstraníte z bezpečnostních důvodů IE, pak nejdou aktualizace od MS takže tady to lze přes Firefox­). A žádné ověření legality na to samozřejmě nepotřebujete. S tím Aero je to jasné, to by taky byla ve Vistě pravděpodobně první věc, kterou bych vypínal, protože chci na počítači pouštět taky ještě aplikace a ne aby mi 100% výkonu žral OS.
3­) k ceně ­- podle mě ­(IMHO ;­-­)­) cena za OS který můžete nainstalovat pouze jednou a změnou zákl.desky ­(nebo jako vedlejší produkt kvůli nesmyslným podmínkám nalepování licenčního štítku­) i změnou pouze case o tuto licenci přicházíte, by byla cena 200­-500 tak odpovídající ­(dle mého názoru­). Ale spíše bych byl pro, aby produkt takovéhoto druhu ­(jako OEM­) vůbec nebyl nabízen a za cenu za jakou je dnes nabízen OEM byla nabízena verze kterou můžete instalovat na jeden svůj počítač při výměně komponent stále ­(ta nyní stojí cca 7 000 Home a 10 000 Pro což je řekněme poměrně mnoho, to už se mi vyplatí si stahnout Linux a investovat čas do toho se jej naučit ­- práci v něm uděláte úplně stejně a pouze na hry je tohle moc drahé­). A jak už jsem se zmínil výše, náklady vývoje jsou důležité pro výrobce, nikoli pro uživatele. Když vyrobíte např. autorádio, a jeho vývoj vás stál já nevim kolik miliard, stejně ho nemůžete prodávat za cenu rovnou polovině nového automobilu, protože za tu cenu to zkrátka nikdo nekoupí. Anebo za pouhou čtvrtinu ceny celého automobilu budete prodávat autorádio, které po výměně sedaček a řízení po autonehodě přestane fungovat :­-DDDD. Ale pokud tedy to autorádio začnete sekat sériově jedno za druhým a bez nějakých dalších omezení jej prodávat dostatečně levně, koupí si ho tím pádem velká část automobilistů a vývoj se vám tím patrně zaplatí mnohem lépe. Ale což, co to řešit, když už je linux srovnatelný že? budou muset časem s cenou dolů tak jako tak.
Odpovědět0  0
Boda | 19.4.200610:13
Zapomnel jsi na IIS ­(web server+SMTP server­). XP Pro ho maji, Home nikoli. Ten se muze hodit i domacim uzivatelu, pokud se treba uci programovat v ASP ;­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 19.4.200615:55
Bez větších problémů lze doinstalovat. Návodů se válí na netu spousta.
Odpovědět0  0
Boda | 19.4.200616:17
Az na to, ze to je v rozporu se smlouvou ;­-)
Odpovědět0  0
Marekgdfg | 19.4.200616:42
Muze doinstalovat lepsi volne dostupne servery .. IIS stejne na internetu v praxi jen tak paberkuje za serverem Apache :­-­] ­-­- a ten si muzete nainstalovat kdekoliv zdarma, bez strachu z BSA. ­-­- napr komplet s PHP a MySQL databazi jako Uniform server ­-­- www.uniformserver.com
Odpovědět0  0
Boda | 20.4.200611:35
To mas naprostou pravdu, ale nekdo proste potrebuje ASP. ­(vim, ze je PHP to samy a lepsi.. bla bla, ale nekdo to ASP proste potrebuje)
Odpovědět0  0
Boda | 28.4.200610:50
Opet musim zopakovat ­- nekdo programuje v ASP a Apache s PHP je mu tudiz na nic :­-)
Odpovědět0  0
FrantaXX | 19.4.200616:33
To si nejsem jistý, mají ho všechny verze XP? Není třeba nějaká serverová verze ­(jako byly W2k Pro a W2k Server­) ... nějak nevím jestli zrovna v mojí verzi XP Pro ­(OEM verze­) je IIS, ale to bych se nehádal možná že tam při instalaci zvolit lze už si to nepamatuju. Stejně na lokální webserver používám Apache+PHP, což legální určitě je :)
Odpovědět0  0
Boda | 20.4.200611:37
Vsechny verze XP ho prave nemaji, pouze Pro ­(je jedno jestli OEM nebo ne­-OEM­). Ve vychozi instalaci neni, musis dat ­"pridat nebo odebrat programy­" ­-> ­"Soucasti Windows­" a tam to najdes ;­-­) Apache+PHP je super, ale ASP skripty si na tom nespustis ­(a je dost lidi, kteri zrovna tohle potrebuji)
Odpovědět0  0
Boda | 20.4.200611:40
Jo, a serverova verze samozrejme je ­(2003 server­), ale to uz je neco UPLNE jinyho. Stejne jako jsou jine 2000­-Pro a 2000­-Server. ;­-)
Odpovědět0  0
FrantaXX | 18.4.200615:15
Další věc je, že v XP ­(a MsWin obecně­) jsou věci, který jsou ­"oficiálně­" zdarma ­(mám na mysli např. IE a WMplayer­), které ovšem také samozřejmě v ceně systému zaplatíte, protože se samozřejmě promítly do vývoje, navíc i ten systém s nimi vypadá ­"větší­" a ­"užitečnější­", takže pokud by tam tohle nebylo, by se patrně nemohli odvážit za holý systém požadovat takovou cenu ani např. v USA. A argumenty, jako že potřebujete inet. prohlížeč, abyste si mohli stáhnout jiný, vidím jako poměrně liché, neboť výrobce počítače OEM tam může klidně dát např. Firefox, Netscape offline, stejně jako já když si doma instaluju systém tam hned dám offline Mozillu, firewall a antivir a do té doby s tim na internet nelezu páč bych to moh instalovat celý znova.
Odpovědět0  0
kriznik | 18.4.200617:19
myslim ze muzou a delaji to prece prodavaji­/vali ­(nevim jak je to ted­) verzi ­"plnou­" a ­"orezanou­" o wmp za stejnou cenu... :­) marketing
Odpovědět0  0
FrantaXX | 19.4.200616:39
To ano, ovšem tam původně ten WMP měli a jenom ho vyndali, a je ke stažení zdarma, takže pořád je ­"de facto­" prodáván včetně WMP. Zajímalo by mě jaká by byla situace pokud by se IE a WMP vůbec nikdy nevyvíjely jako součást systému a bylo by nutno je doinstalovávat ­(a i takové programy jako např. messenger, který nejen že nikdo nepoužívá, ale strastiplnou cestou si jej velká část uživatelů odinstalovává, protože představuje potenciální díru do systému­). A rozhodně by pak tyhle programy buď nevyvíjeli, nebo by nebyly ke stažení zdarma.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.